Podnikanie bez sociálnych sietí?

Otázka sa natíska, či sa oplatí podnikať bez toho, aby ste poznali a vedeli využívať všetky zbrane online sveta, ktoré sa nám natískajú. Je to výhoda, ale niekedy to môže byť prekliatie. Doby, keď sa šírili chýry o podnikateľoch a ich dobrých službách sa pomaly stávajú minulosťou. Dnes si radšej človek pozrie recenzie na internete, kde zistí, či sa naozaj oplatí kúpiť si niečo od daného podnikateľa alebo, či sa oplatí využiť danú službu od podnikateľa.

facebook.png

Sú recenzie pravdivé?
Viac krát som sa stretla so situáciou, že som dala na dobré recenzie, ale moja skúsenosť nebola až taká dobrá. Prečo je to tak? Je to predsa slobodný názor každého z nás alebo je to zaplatená reklama? Zaplatia nám výrobcovia, či predajcovia, ktorým dáme dobrú recenziu? Alebo nám dajú iné výhody, keď im necháme dobré hodnotenie? Neotravuje vás to, keď musíte hodnotiť obchody, z ktorých ste si niečo objednali?

sociální sítě.jpg

Človek sa potom časom dozvie, že niektoré recenzie majú dodávatelia statkov alebo služieb sú naozaj zaplatené alebo podmienené istými výhodami. A naopak, keď má niekto zlú skúsenosť, tak je opätovne vyzvaný si to rozmyslieť za nejakú prípadnú odmenu. Pretože aj jedna zlá recenzia môže poškodiť dobré meno predajcu.
Toto je silnou výhodou sociálnych sietí, ktoré dnes hýbu svetom. Chýry nie sú teda dnes hybnou silou trhu ako to bolo v minulosti. Dnes sa už väčšina hybnej sily presúva do online sveta, kde sú pomaly všetci. Aj tí, čo nechcú sa tam nakoniec dostanú. Napríklad moja známa sa chcela zapájať do súťaží na internete, ale zistila, že väčšina z nich prebieha na istej sociálnej sieti. Tak sa na ňu predsa len po dlhých rokoch odmietania zaregistrovala, aby mohla súťažiť. Nie je to niečo bez čoho by sa nebola zaobišla, ale bolo to pre ňu v tej chvíli tak dôležité, že sa to rozhodla podstúpiť pod vidinou nejakej lákavej výhry.