„Automatizácia môže byť pre spoločnosť prínosom, ale musí existovať spôsob, ako by ľudia mohli prevziať, ak stroj urobí chybu,“ píše. Príbeh o prepustení pána Dialla pomocou stroja začal, keď jeho vstup prešiel k mrakodrapu Los Angeles, kde sídlil jeho úrad, nepracoval a nútil ho, aby sa spoliehal na bezpečnostnú stráž, aby mu umožnil vstup.
„Hneď ako som sa dostal do mojej poschodie, išiel som sa pozrieť na svojho manažéra, aby mi to oznámil. Sľúbila mi, že mi nariadi novú hneď.“
Potom si všimol, že bol odhlásený zo svojho pracovného systému a kolega pánovi Diallovi povedal, že vedľa jeho mena je uvedené slovo „Neaktívne“.
Jeho deň sa zhoršil. Po obede – a 10-minútové čakanie na spolupracovníka, aby ho doviedol späť do svojej kancelárie – mu povedal, že jeho náboristka, že dostala e-mail, že jeho zmluva bola ukončená. Sľúbila, že problém vyrieši.
Nasledujúci deň bol zablokovaný z každého systému „okrem môjho Linuxu“ a potom sa po obede objavili dvaja ľudia pri stole. Pánovi Diallovi bolo povedané, že dostal e-mail, v ktorom mu oznámil, aby ho odviedli z budovy.
Jeho šéf bol zmätený, ale bezmocný, ako pán Diallo spomína: „Bol som prepustený, nebolo nič, čo môj manažér mohol urobiť s tým, nič to riaditeľ mohol urobiť s tým, že stáli bezmocní, keď som zabalil svoje veci a opustil budovu.
V tom čase mal osem mesiacov v trojročnej zmluve a počas nasledujúcich troch týždňov bol skopírovaný do e-mailov o svojom prípade.
„Sledoval som, že je to stále viac a viac silných titulov, ale nikto by s tým nemohol nič urobiť. Z času na čas by pripojili systémový e-mail.
„Bolo to bezduché a napísané červeným spôsobom, keď vydal rozkazy, ktoré diktovali môj osud.“ Zakázať toto, zakázať to, zrušiť prístup tu, zrušiť prístup tam, eskortovať z priestorov atď.
Trvalo šesť týždňov šéfov pána Dialla, aby zistili, prečo bol prepustený. Jeho firma prechádzala zmenami, pokiaľ ide o systémy, ktoré používal, a ľudí, ktorých zamestnával.
Jeho pôvodný manažér bol nedávno prepustený a poslaný pracovať z domova na zvyšok času v podniku a v tom období neobnovil zmluvu pána Dialla v novom systéme.
Následne stroj prevzal – označil ho ako bývalého zamestnanca.
„Všetky potrebné príkazy sa odosielajú automaticky a každé ukončenie objednávky spúšťa inú objednávku. Napríklad, keď je odoslaná objednávka na deaktiváciu mojej kľúče karty, nie je možné ju opätovne aktivovať.
„Akonáhle je zablokované, e-mailom sa posiela bezpečnostná informácia o nedávno prepustených zamestnancoch. Prehľadávanie kľúčovej karty je červená vlajka. Našiel sa tiež príkaz zakázať môj účet systému Windows.
Hoci pán Diallo bol prepustený späť do práce, zmeškal tri týždne platu a bol odvedený z budovy „ako zlodej“. Musel vysvetliť jeho zmiznutie ostatným a zistil, že jeho spolupracovníci sa stali vzdialenými.