Namiesto toho bude pripojenie rozmazané, aby inzerent mohol sledovať iba celkový vplyv malého počtu rôznych reklám v krátkom časovom období.
Nový prístup, nazvaný Ochrana osobných údajov, kliknutie na reklamu, sa predstavil v Safari Technology Preview dnes (verzia 82) a Apple povedal, že sa objaví vo všeobecných verziách Safari neskôr v roku 2019. Je to tiež prezentovaný ako navrhnutý skorý etapa štandardu pre komunitnú skupinu Inkubátora webových platforiem na W3C, ktorá pomáha vytvárať prehliadače štandardov a stránky.
V blogovom príspevku na stránke WebKit John Wilander, inžinier bezpečnosti a ochrany osobných údajov spoločnosti Apple, vysvetlil, ako bude tanec reklamných stránok, prehliadačov a stránok elektronického obchodu fungovať v niektorých technických detailoch, ktoré sú určené na informovanie stránok o prichádzajúcich zmenách a naučenie vývojárov, ako implementovať. a otestovať nový prístup.
Táto nová funkcia Safari je súčasťou úsilia spoločnosti Apple odlíšiť sa od súkromia od spoločnosti Amazon, Facebook, Google a ďalších, ktorí majú veľkú závislosť na širokom sledovaní používateľov ako súčasť svojich modelov príjmov pre predaj reklám a produktov. Reklamy, ktoré určujú používateľov podľa veku, príjmu, miesta a záujmov, zaberajú viac peňazí. Vďaka tomu, že Safari je odolnejší voči sledovaniu užívateľov, sa nachádzajú body v stĺpci súkromia a zároveň sa stláčajú potenciálne príjmy týchto spoločností.
S týmto novým modelom priradenia reklám kliknutia nebude reklamná lokalita schopná priložiť k odkazu rozsiahle a jedinečné identifikátory ani sledovať používateľa pomocou súborov cookie. Vyžaduje si to aj takzvané spojenia „prvej strany“, kde informácie o sledovaní sú úplne kŕmené webovou stránkou, ktorú používateľ navštívi, namiesto vložených kódov alebo častí webových stránok (nazývaných „iframes“), ktoré poskytuje tretia strana.